TotalEnergies wprowadza na rynek supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych Rubia Optima. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony najnowszymi specyfikacjami: API: CK-4, ACEA: E8 i E11 jak również szeregiem najnowszych homologacji konstruktorów MERCEDES-BENZ, VOLVO, RENAULT TRUCKS, CUMMINS, SCANIA, MAN.
Nowe specyfikacje API: CK-4, ACEA: E8 i E11 znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych.
API: CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniczki CJ-4. Poprawiono kwestie: odporności przed utlenianiem o 100%, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju. Podwyższono wymagania dotyczące: ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach i wzrostu lepkości oleju związanym ze zwiększoną ilością sadzy – lepsza dyspersja.
ACEA: E8 i E11 to wydane w 2022 roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA: E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4, ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (nowy test silnik - MACK T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silnikach przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które są wymagane w Europie (nowy test silnik - MERCEDES-BENZ). Dodano test na odporność oleju na napowietrzanie (nowy test silnik - CATTERPILAR).