Ponad 30 lat na rynku

106 sklepów w 3 krajach

Dostawa 24h

Nowa gama Rubia Optima do nowoczesnych silników

TotalEnergies wprowadza na rynek supernowoczesną gamę olejów do pojazdów ciężarowych  Rubia Optima. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych to zupełnie nowy poziom na rynku, potwierdzony najnowszymi specyfikacjami: API: CK-4, ACEA: E8 i E11 jak również szeregiem najnowszych homologacji konstruktorów MERCEDES-BENZ, VOLVO, RENAULT TRUCKS, CUMMINS, SCANIA, MAN.


Nowe specyfikacje API: CK-4, ACEA: E8 i E11 znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych.

            

API: CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniczki CJ-4. Poprawiono kwestie: odporności przed utlenianiem o 100%, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju. Podwyższono wymagania dotyczące: ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach i wzrostu lepkości oleju związanym ze zwiększoną ilością sadzy – lepsza dyspersja.

            

ACEA: E8 i E11 to wydane w 2022 roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA: E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4, ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (nowy test silnik - MACK T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silnikach przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które są wymagane w Europie (nowy test silnik - MERCEDES-BENZ). Dodano test na odporność oleju na napowietrzanie (nowy test silnik - CATTERPILAR).