Ponad 30 lat na rynku

106 sklepów w 3 krajach

Dostawa 24h

Ogólne warunki sprzedaży

I. DEFINICJE:

  1. Sprzedający – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe AUTOS Sp. z o.o. z siedzibą w Solcu Kujawskim przy ul. Unii Europejskiej 2B, 86-050 Solec Kujawski, KRS 0000021284. Sprzedający może działać samodzielnie, bądź za pośrednictwem swoich przedstawicieli lub agentów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości o zakresie upoważnienia danego przedstawiciela lub agenta decyduje treść dokumentu pełnomocnictwa lub umowy agencyjnej,
  2. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, składająca zamówienie lub kupująca Towary lub Usługi Sprzedającego,
  3. Strony – Sprzedający i Kupujący,
  4. Towary – rzeczy ruchome oferowane do sprzedaży przez Sprzedającego,
  5. Usługi – usługi wykonywane przez Sprzedającego, w szczególności w zakresie dostawy Towarów,
  6. OWS – niniejszy dokument – Ogólne Warunki Sprzedaży Sprzedającego,
  7. Incoterms – oznacza reguły ogłoszone przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu dotyczące dostaw towarów w warunkach międzynarodowych (2010).

 II. ZASADY OGÓLNE:

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży wydane przez Sprzedającego mają zastosowanie do sprzedaży Towarów i Usług w zakresie wszelkich form i trybów sprzedaży, chyba że odrębne warunki wynikają z indywidualnych umów sprzedaży zawartych przez Strony, lub z innych, regulaminów i wzorców umownych stosowanych przez Sprzedającego, w szczególności z Regulaminu Sklepu Internetowego AUTOS. 
  2. OWS stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu art. 384 i nast. Kodeksu cywilnego. Stanowią one integralną część umów zawieranych przez Sprzedającego i obowiązują obie Strony umowy, jeżeli Strony nie uzgodnią wyraźnie odmiennych postanowień.
  3. OWS są udostępniane na stronie internetowej P.W. AUTOS sp. z o.o. pod podanym dalej adresem https://autos.com.pl/pl/ogolne-warunki-sprzedazy, lub poprzez wywieszenie/publiczne udostępnienie w Oddziałach Sprzedającego.


 III. ZAWARCIE UMOWY:

  1. Informacje, cenniki oraz inne materiały reklamowe i handlowe skierowane do nieoznaczonego odbiorcy nie stanowią oferty, lecz jedynie zaproszenie do negocjacji, lub zaproszenie do składania ofert przez odbiorców Towarów lub Usług. Powyższe dotyczy w szczególności materiałów prezentowanych na stronach internetowych oraz w Sklepie Internetowym AUTOS.
  2. Ofertą Sprzedającego jest pismo Sprzedającego skierowane do indywidualnego odbiorcy, ewentualnie wiadomość elektroniczna oznaczona jako „oferta” wysłana z adresu z domeną „autos.com.pl”, wskazujące ilość i rodzaj Towarów lub Usług, którą Sprzedający może dostarczyć w ramach danej umowy, cenę, termin dostawy lub świadczenia, oraz miejsce dostawy lub świadczenia, a także termin ważności oferty, o ile wyraża wprost i bezpośrednio wolę zawarcia przez Sprzedającego umowy z adresatem oferty. Powyższe dotyczy odpowiednio umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego AUTOS, gdzie Potwierdzenie Zamówienia i zmiana statusu Zamówienia na „Potwierdzone oczekujące” lub „Back order” świadczą o przyjęciu przez Sprzedającego oferty złożonej przez odbiorcę Towaru lub Usługi za pośrednictwem Nowego Zamówienia.
  3. Termin związania ofertą złożoną przez Sprzedającego wynika z jej treści. Oferta może być przyjęta przez odbiorcę Towarów lub Usług wyłącznie bez zastrzeżeń. Z zastrzeżeniem dalszych postanowień niniejszych OWS, oraz odmiennych postanowień Regulaminu Sklepu Internetowego AUTOS, do zawarcia umowy dochodzi z chwilą złożenia podpisu pod umową przez ostatnią ze Stron, bądź z chwilą przyjęcia przez Sprzedającego zamówienia Kupującego złożonego pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną, o czym świadczy zwrotne pismo, faks, lub e-mail Sprzedającego, zawierające minimalne elementy umowy, tj. ilość i rodzaj Towarów lub Usług, którą Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć w ramach danej umowy, cenę, termin dostawy lub świadczenia, oraz miejsce dostawy lub świadczenia, o ile nastąpi to przed upływem okresu związania ofertą złożoną przez Sprzedającego.
  4. Jakiekolwiek zastrzeżenia lub modyfikacje oferty złożonej przez Sprzedającego dokonane przez odbiorcę Towaru lub Usługi uważa się za nową ofertę. 
  5. Kupujący składa zamówienia w siedzibie Sprzedającego w Solcu Kujawski, lub w siedzibie jednego z Oddziałów Sprzedającego na terenie całego kraju, pisemnie, za pomocą faksu lub poczty elektronicznej, a także w Sklepie Internetowym AUTOS. Minimalna treść zamówienia obejmuje:
    • nazwę i kod Towarów lub Usług, stosowany przez Sprzedającego,
    • ilość Towarów,
    • proponowany termin dostawy,
    • miejsce (dokładny adres) dostawy.
  6. Ponadto, jeżeli Kupujący nie przekazywał tych danych wcześniej, zamówienie powinno zawierać także pełną nazwę (firmę) Kupującego, dokładny adres siedziby firmy, adres korespondencyjny, numer telefonu, faksu, e-mail, dane osób upoważnionych do działania w imieniu Kupującego, numer pod którym Kupujący jest zarejestrowany w ewidencji działalności gospodarczej lub numer KRS, a także numery NIP i REGON.
  7. Poza uregulowaniami zawartymi w OWS, Sprzedający dopuszcza możliwość zawierania indywidualnych umów i zastrzega sobie prawo do przyjmowania zamówień w części oraz do ich odrzucenia w całości bądź w części bez podania przyczyny.
  8. Osoby zajmujące się sprzedażą towarów Sprzedającego nie są upoważnione do zwolnienia Sprzedającego z wymogu potwierdzenia przyjęcia zamówienia w formie, w terminie i w sposób wskazany w OWS, do uzgadniania warunków odmiennej treści, ani też do składania gwarancji dotyczącej właściwości Towarów lub Usług.


 IV. CENY:

  1. Wszystkie ceny Towarów lub Usług są cenami netto, do których należy doliczyć podatek VAT wg przepisów i zasad obowiązujących w chwili wystawienia faktury przez Sprzedającego.
  2. Cena jednostkowa obejmuje koszt załadunku Towarów na środek transportu w punkcie sprzedaży Sprzedającego, bądź w zakładzie/magazynie współpracujących z nim dostawców. Jeżeli nie postanowiono inaczej, wszelkie dodatkowe warunki realizacji dostaw Towarów zakupionych na podstawie niniejszych OWS określane będą zgodnie z regułami Incoterms 2010, wg formuły EXW, jeśli Strony nie ustaliły odmiennie w indywidualnie zawartej umowie.
  3. Cena Towarów jest ustalana przez Sprzedającego indywidualnie dla danego Kupującego i odrębnie dla każdej zawartej umowy, chyba że Strony uzgodniły stałe warunki handlowe, limity sprzedaży, poziomy rabatowania, skonta itp. w trybie indywidualnych negocjacji.
  4. Sprzedający zastrzega sobie prawo dowolnego udzielania upustów i rabatów na sprzedawane Towary i Usługi.
  5. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnej waloryzacji cen Towarów, bez konieczności występowania w tym celu na drogę sądową, uwzględniającej dodatkowe koszty, narzuty, obciążenia, podatki itp. wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, których skutki wystąpiły po zawarciu umowy. W przypadku zamówień długoterminowych, z terminem dostawy dłuższym niż 90 dni, Sprzedający jest dodatkowo uprawniony do zmiany cen Towarów w przypadku zmiany cen oferowanych przez dostawców Sprzedającego. W tym ostatnim przypadku Sprzedający zawiadomi Kupującego o zmianie cen Towarów w formie pisemnej bądź za pośrednictwem wiadomości e-mail. Kupujący będzie uprawniony do odwołania zamówienia/odstąpienia od umowy w terminie 3 dni licząc od daty doręczenia informacji jak wyżej, w przeciwnym razie zmiana cen Towarów wchodzi w życie i jest wiążąca dla Stron bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń lub spełnienia innych formalności.

 V. WARUNKI DOSTAW:

  1. W przypadku, gdy przedmiotem umowy jest świadczenie Usługi dostawy Towaru, określony w ofercie Sprzedającego, umowie, potwierdzeniu zamówienia lub w ustalonym przez Strony harmonogramie termin dostawy rozpoczyna swój bieg dopiero w momencie, gdy Kupujący przekaże Sprzedającemu wszelkie dokumenty i informacje niezbędne do prawidłowego zrealizowania dostawy, w szczególności poda niezbędne dane techniczne, dokładne miejsce dostawy, terminy dostaw, godziny, w jakich dostawa może być zrealizowana, osobę upoważnioną do przyjęcia towaru, numer kontaktowy, pod który będzie można poinformować Kupującego o nieprzewidzianych przeszkodach w trakcie transportu, mających wpływ na termin dostawy, itp., a jeśli uzgodniono płatności przed wykonaniem dostawy, również gdy dokona umówionych przedpłat w pełnej wysokości. 
  2. Miejscem dostawy jest miejsce wskazane przez Kupującego, które winno spełniać co najmniej następujące warunki minimalne: utwardzenie terenu i swobodny dojazd, umożliwiające wykonanie transportu samochodem ciężarowym lub dostawczym adekwatnym do ilości i rodzaju zamówionych Towarów.
  3. Potwierdzenie wydania Towarów następuje na dokumencie WZ, liście przewozowym, dokumencie CMR, ewentualnie na podstawie innych dokumentów wymaganych przez Sprzedającego. Potwierdzenia wydania Towarów ze strony Kupującego dokonuje wyłącznie pracownik imiennie upoważniony do ich przyjęcia. W przypadku braku upoważnienia, okazanego najpóźniej przed przystąpieniem do rozładowania Towarów, skuteczne będzie domniemanie jego posiadania, wynikające z samego faktu podpisania dokumentu WZ, lub dokonania faktycznej czynności przyjęcia towaru na rachunek Kupującego.
  4. Kupujący, który dokonuje odbioru Towarów własnym transportem lub poprzez przewoźnika, odpowiada za właściwe zabezpieczenie ładunku. Ewentualne straty, zniszczenia lub uszkodzenia powstałe w trakcie transportu nie obciążają Sprzedającego. W takim przypadku Sprzedający odpowiada za udokumentowane braki ilościowe i jakościowe Towarów wg stanu z chwili ich odbioru przez Kupującego bądź działającego na jego zlecenie przewoźnika.
  5. W sytuacji, gdy Towary są dostarczane przez Sprzedającego do miejsca wskazanego przez Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do odbioru jakościowego i ilościowego Towarów natychmiast po zakończonym transporcie i rozładunku. W zależności od złożonego zamówienia, dostawa Towarów może być realizowana w dwóch wariantach:
    • z rozładunkiem,
    • bez rozładunku (w takim przypadku Kupujący winien zapewnić wszelkie niezbędne środki umożliwiające sprawny rozładunek samochodu).
  6. Obowiązkiem Kupującego jest zapewnienie, aby we wskazanym miejscu dostawy znajdowała się osoba posiadająca upoważnienie do odbioru Towarów (dotyczy odpowiednio kierowców Kupującego w przypadku odbioru transportem własnym Kupującego). W przypadku, gdy w miejscu wskazanym przez Kupującego brak jest osoby posiadającej wymagane upoważnienie, Sprzedający ma prawo wydać Towary każdej osobie, która zobowiąże się do ich przyjęcia w imieniu i na rachunek Kupującego, na jego koszt i niebezpieczeństwo. Ryzyko związane z wydaniem Towarów obciąża w takiej sytuacji Kupującego, o ile tylko wydanie Towaru nastąpi w terminie i miejscu dostawy zgodnymi z zawartą umową.
  7. W przypadku wystąpienia siły wyższej albo innych nieprzewidywalnych, nadzwyczajnych i niezawinionych przez Sprzedającego okoliczności, takich jak wskazane w pkt IX niniejszych OWS, Sprzedający zastrzega sobie możliwość – o ile powyższe okoliczności powodują niemożność terminowego wykonania dostawy – przesunięcia terminu dostawy, lub spełnienia innego świadczenia, o czas trwania przeszkody, oraz o odpowiedni okres niezbędny do wznowienia dostaw, lub do spełnienia innego świadczenia. 
  8. W chwili przekazania Towarów przez Kupującego Towary muszą być sprawdzone pod względem jakościowym i ilościowym. Kupujący ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia wszelkich widocznych wad i usterek Towarów lub ich opakowań, na dokumencie CMR lub w liście przewozowym, oraz dodatkowo, nie później niż w terminie 3 dni roboczych licząc od daty dostawy, na piśmie, bądź w formie e-mail, na adres siedziby Sprzedającego, bądź na adres Oddziału Sprzedającego prowadzącego obsługę danego zamówienia, wraz z dokumentacją zdjęciową.
  9. Towary odebrane przez Kupującego bez zastrzeżeń uważa się za wolne od wad jawnych. Odbiór Towarów na dokumencie wydania Sprzedającego, jest równoznaczny z utratą przez Kupującego roszczeń związanych z brakami ilościowymi lub wadami bądź usterkami jawnymi wydanych Towarów.
  10. Zamówienia długoterminowe, co dotyczy w szczególności zamówień typu „back order”, pozostają w mocy pomimo przekroczenia terminu dostawy, jeśli nastąpi to z przyczyn, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności w wyniku opóźnień dostawców i innych przyczyn zewnętrznych. W takich przypadkach Sprzedający poinformuje Kupującego o zmianie terminu dostawy w formie pisemnej, e-mail, bądź za pośrednictwem komunikatu generowanego na koncie Kupującego w Sklepie Internetowym AUTOS, chyba że Strony uzgodnią anulowanie zamówienia. Sprzedającemu przysługuje uprawnienie do zafakturowania i zapłaty za Towary niewydane Kupującemu zgodnie z ustalonym terminem/harmonogramem, z przyczyn za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności. Niezależnie od powyższego, jeśli przekroczenie terminu dostawy wynika z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Kupujący, Sprzedający może odwołać zamówienie/odstąpić od umowy – w terminie 90 dni licząc od bezskutecznego upływu terminu dostawy.

 VI. PRZEJŚCIE RYZYKA:

  1. Przejście niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów na Kupującego następuje w chwili ich wydania Kupującemu lub osobie posiadającej upoważnienie do odbioru Towarów, w tym osobie odpowiedzialnej za transport, w szczególności przewoźnik, kierowca itp.
  2. W przypadku opóźnienia wydania/wysyłki Towaru z przyczyn leżących po stronie Kupującego, przejście niebezpieczeństwa utraty lub uszkodzenia przedmiotu dostawy następuje z chwilą zaistnienia gotowości towaru do wydania/wysyłki.

 VII. WARUNKI PŁATNOŚCI:

  1. Zapłata za Towary i Usługi nastąpi niezwłocznie po wystawieniu faktury przez Sprzedającego, w terminie w niej określonym, lub według odrębnie uzgodnionych przez Strony warunków płatności.
  2. Za datę zapłaty Strony przyjmują datę wpływu środków pieniężnych na konto Sprzedającego (datę uznania jego rachunku).
  3. Sprzedający może wymagać uiszczenia przez Kupującego przedpłaty (zaliczki) w wysokości uzgodnionej w umowie szczegółowej, jako odpowiednia kwota, lub odpowiedni procent wartości zamówienia, przed datą ich dostawy, w terminie uzgodnionym w umowie szczegółowej. 
  4. W przypadku opóźnienia płatności Sprzedającemu przysługuje prawo naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, niezależnie od prawa do wstrzymania dostawy.
  5. Po upływie terminu płatności jakichkolwiek zobowiązań Kupującego Sprzedający ma prawo wstrzymać wydawanie Kupującemu jakichkolwiek Towarów lub wykonywanie na jego rzecz jakichkolwiek Usług, a wszelkie zobowiązania pieniężne Kupującego wobec Sprzedającego stają się natychmiast wymagalne bez względu na umówione uprzednio terminy zapłaty. Wstrzymanie dostaw lub skorzystanie przez Sprzedającego z innych uprawnień przewidzianych w niniejszych OWS na wypadek popadnięcia przez Kupującego w opóźnienie z zapłatą, pozbawiają Kupującego możliwości dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w szczególności roszczeń odszkodowawczych za szkody wynikłe dla Kupującego wskutek wstrzymania dostaw, postawienia w stan wymagalności wszelkich wierzytelności Sprzedającego wobec Kupującego, lub skorzystania przez Sprzedającego z innych uprawnień, o których mowa w OWS.
  6. Kupującemu, dokonującemu stałych zakupów u Sprzedającego, może zostać przyznany kredyt kupiecki, tj. odroczenie terminów zapłaty przez Kupującego za nabywane Towary lub Usługi, na zasadach i w wysokości indywidualnie uzgodnionej przez Strony.
  7. Przyznanie Kupującemu kredytu kupieckiego może być uwarunkowane dostarczeniem Sprzedającemu wymaganych przez niego dokumentów, a w szczególności:
    • aktualnego zaświadczenia o niezaleganiu z zapłatą należności publiczno-prawnych,
    • oświadczenia o nie toczącym się postępowaniu upadłościowym, naprawczym, likwidacyjnym, lub jakimkolwiek innym, o zbliżonych przesłankach lub skutkach,
    • brak jakichkolwiek zaległości płatniczych Kupującego wobec Sprzedającego,
    • dokonanie/zapewnienie przez Kupującego zabezpieczenia płatności należności Sprzedającego w formie uprzednio, na piśmie zaakceptowanej przez Sprzedającego. Ostateczna decyzja odnośnie wyboru sposobu i wysokości zabezpieczenia, albo rezygnacji z wymogu zabezpieczenia, należy do Sprzedającego.
  8. Sprzedający może odmówić zawarcia umowy, lub przyjęcia/potwierdzenia lub realizacji zamówienia w przypadku przekroczenia przyznanego Kupującemu kredytu kupieckiego.
  9. W przypadku nieterminowej realizacji płatności, Sprzedający jest uprawniony do dochodzenia, obok należności głównej i odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, również innych kosztów ubocznych, w szczególności kosztów sądowych, egzekucyjnych, zastępstwa procesowego, oraz wszelkich kosztów związanych z windykacją tej należności, również na etapie przedsądowym.
  10. Na żądanie Sprzedającego, w szczególności w przypadku wystąpienia przez Kupującego o udzielenie kredytu kupieckiego, Kupujący przedstawi Sprzedającemu gwarancję bankową lub ubezpieczeniową, uznanej instytucji kredytowej lub ubezpieczeniowej, bądź inne stosowne zabezpieczenie wybrane przez Sprzedającego (np. weksel in blanco, poręczenie itp.), na zabezpieczenie wierzytelności Sprzedającego o zapłatę ceny/wynagrodzenia za Towary lub Usługi. Sprzedający jest uprawniony do zażądania takiego zabezpieczenia w dowolnym momencie, wg własnej oceny. Do momentu, gdy Kupujący nie przedstawi ww. zabezpieczenia, Sprzedający może wstrzymać zawarcie umowy, przyjęcie/potwierdzenie zamówienia, lub realizację zamówienia bez jakichkolwiek zobowiązań wobec Kupującego. 
  11. W przypadku powzięcia wiadomości o jakichkolwiek okolicznościach/przesłankach wskazujących na utratę płynności finansowej Kupującego, lub brak zdolności kredytowej Kupującego, w szczególności, jeśli nie jest możliwa realizacja wystawionych przez niego weksli lub czeków, lub Kupujący opóźnia się z realizacją jakichkolwiek płatności, itp., Sprzedający może według własnego uznania i wyboru powstrzymać się z realizacją złożonych, a niezrealizowanych zamówień, lub uzależnić ich realizację, od przedłożenia przez Kupującego określonych zabezpieczeń, lub od zapłaty przez Kupującego ceny/wynagrodzenia z góry, przed uzgodnionymi wcześniej terminami zapłaty – w takim przypadku wierzytelności Sprzedającego o zapłatę stają się wymagalne z upływem terminu wyznaczonego Kupującemu przez Sprzedającego na piśmie, pod rygorem wstrzymania realizacji zamówienia. W przypadku bezskutecznego upływu ww. terminu, Sprzedający może, wg własnego wyboru, odstąpić od zamówienia/umowy, lub od wszelkich umów zawartych z Kupującym, bez odrębnych wezwań, w całości bądź w części. Kupującemu nie przysługują z tego tytułu wobec Sprzedającego jakiekolwiek roszczenia. Z prawa do odstąpienie, o którym mowa powyżej, Sprzedający może skorzystać w terminie 90 dni od dnia, którym Sprzedający dowiedział się o zaistnieniu podstawy do odstąpienia od zamówienia/umowy.
  12. W przypadku skorzystania przez Sprzedającego z prawa odstąpienia, o którym mowa powyżej, Kupujący zwróci Sprzedającemu wszelkie poniesione wcześniej przez Sprzedającego koszty w celu zawarcia i wykonania umowy. Nie narusza to prawa do dochodzenia przez Sprzedającego dalej idących roszczeń odszkodowawczych. 
  13. Sprzedającemu przysługuje uprawnienie do przeniesienia jakichkolwiek wierzytelności przysługujących Sprzedającemu wobec Kupującego na jakąkolwiek osobę trzecią, w szczególności na bank (faktora) – bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody Kupującego. W sytuacji skorzystania przez Sprzedającego z powyższego uprawnienia, Kupujący zostanie powiadomiony na piśmie o przelewie wierzytelności i obowiązku spłaty zadłużenia na wskazany w piśmie rachunek cesjonariusza/faktora. Wszelkie zabezpieczenia roszczeń, uzyskane przez Sprzedającego od Kupującego, pozostaną w takim przypadku 6 ważne i skuteczne, oraz mogą zostać przeniesione na cesjonariusza/faktora – bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody Kupującego.
  14. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Sprzedającego o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub adresu dla doręczeń, w tym również adresu e-mail, oraz nr faksu, jeżeli zostały podane Sprzedającemu. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy i numery wskazane w zamówieniach lub w podpisanych umowach, uważane są za skuteczne. 

VIII. ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI:

  1. Do czasu pełnej zapłaty za Towary pozostają one wyłączną własnością Sprzedającego. 
  2. W przypadku opóźnienia w płatnościach Sprzedający może skierować do Kupującego, lub do każdorazowego innego, aktualnego (wg daty nadania wezwania do zwrotu) posiadacza/dysponenta Towarów, pisemne żądanie zwrotu wydanych, a nie zapłaconych w 100% Towarów. Kupujący zobowiązany jest na własny koszt i na własne ryzyko zwrócić Sprzedającemu wszystkie niezapłacone Towary, w miejsce wskazane przez Sprzedającego, nie później niż w terminie 7 dni od chwili doręczenia żądania ich zwrotu. 

IX. SIŁA WYŻSZA:

W przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie potwierdzenia/przyjęcia zamówienia, lub zawarcia umowy, takich jak np. niezrealizowanie dostaw przez poddostawców Sprzedającego, jakiekolwiek zakłócenia pracy zakładu Sprzedającego spowodowane przez ogień, wodę oraz inne, tym podobne okoliczności, awaria urządzeń produkcyjnych i maszyn, strajk, wstrzymanie dostaw mediów, w szczególności energii elektrycznej, usług tele-informatycznych itp., brak możliwości transportu, wypadki i kolizje drogowe, działania organów publicznych itp., Sprzedający jest zwolniony z zobowiązań wynikających potwierdzonych/przyjętych zamówień lub z zawartych umów, oraz z niniejszych OWS, przez cały okres trwania takich okoliczności, oraz w dodatkowym czasie niezbędnym dla wznowienia dostaw Towarów lub wznowienia świadczenia Usług, oraz nie ponosi z tego tytułu ujemnych konsekwencji prawnych.


 X. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA:

Sprzedający zastrzega sobie wszelkie prawa własności intelektualnej do dokumentacji, rysunków, kalkulacji, obliczeń technicznych, opracowań o charakterze opiniodawczym oraz innych dokumentów dostarczonych lub udostępnionych Kupującemu przez Sprzedającego w celu złożenia, lub przyjęcia/potwierdzenia zamówienia, lub w celu zawarcia umowy, lub w celu ich wykonania. Przeznaczone są one jedynie do celów związanych z zawarciem i wykonaniem umowy i nie mogą być, zarówno w całości jak i w części, powielane lub udostępniane osobom trzecim bez uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedającego, jak również wykorzystywane przez Kupującego dla celów niezwiązanych z zawarciem lub realizacją umowy zawartej ze Sprzedającym.

  XI. GWARANCJA JAKOŚCI, ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO:

  1. Sprzedający może udzielić Kupującemu własnej gwarancji jakości na Towary, czego potwierdzeniem może być wyłącznie Karta Gwarancyjna AUTOS wydana Kupującemu wraz z Towarem. Brak udzielenia gwarancji jakości przez Sprzedającego nie pozbawia Kupującego możliwości korzystania z gwarancji jakości udzielonej przez producenta bądź przez inny podmiot (importer, dostawca Sprzedającego itp.) – dalej łącznie jako „Producent”.
  2. W przypadku wydania Kupującemu Karty Gwarancyjnej AUTOS, Sprzedający będzie odpowiadał za jakość Towarów wyłącznie na warunkach udzielonej przez siebie gwarancji jakości. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostanie w takim przypadku wyłączona w całości, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa.
  3. W przypadku braku wydania Kupującemu Karty Gwarancyjnej AUTOS, Sprzedający będzie odpowiadał za jakość Towarów wyłącznie na warunkach rękojmi, z zastrzeżeniem modyfikacji zapisów art. 556 i 7 nast. Kodeksu cywilnego w sposób analogiczny do wskazanego w pkt XI ppkt 4 – ppkt 21 niniejszych OWS, chyba że zmiana taka byłaby prawnie niedopuszczalna. Jeżeli Kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych.
  4. W przypadku udzielenia gwarancji jakości przez Sprzedającego będą obowiązywały warunki i terminy wynikające z niniejszych OWS, chyba że z Karty Gwarancyjnej AUTOS będzie wprost wynikało inaczej. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy niniejszymi OWS i Kartą Gwarancyjną AUTOS będą obowiązywały warunki lub terminy bardziej korzystne dla Sprzedającego.
  5. Jeżeli Towar jest objęty gwarancją jakości udzieloną przez Producenta, Kupujący w pierwszym rzędzie będzie zobowiązany do wniesienia/zgłoszenia reklamacji/wad w reżimie gwarancji udzielonej przez Producenta, na warunkach i w terminach w niej określonych, w szczególności, jeśli wraz z Towarem otrzymał kartę gwarancyjną, bądź inny równoważny dokument wystawiony przez Producenta Towaru.
  6. Sprzedający, w miarę posiadanych możliwości, dostarczy Kupującemu wraz z Towarem kartę gwarancyjną wystawioną przez Producenta i może pośredniczyć w przekazaniu reklamacji, lub Towaru, którego dotyczy reklamacja, do Producenta Towaru – na koszt i ryzyko Kupującego. W ramach gwarancji jakości udzielonej przez Producenta Towarów Sprzedającego nie będą obciążały jakiekolwiek obowiązki, ryzyka, koszty lub odpowiedzialność z tego tytułu, chyba że co innego wprost wynika z umowy zawartej z Kupującym.
  7. Decyzja Producenta co do uznania, bądź odrzucenia reklamacji złożonej przez Kupującego, nie jest wiążąca dla Sprzedającego, z tym zastrzeżeniem, że Sprzedający może oprzeć swoją decyzję na uzasadnieniu decyzji Producenta, lub na wynikach badań przeprowadzonych przez Producenta bądź na jego zlecenie. Sprzedający będzie uprawniony do odrzucenia reklamacji w ramach udzielonej przez siebie gwarancji jakości, bez konieczności jej merytorycznego rozpatrzenia, w przypadku stwierdzenia, że Kupujący nie wyczerpał trybu gwarancji jakości udzielonej przez Producenta.
  8. Jakiekolwiek uprawnienia lub roszczenia z tytułu gwarancji jakości udzielonej przez Sprzedającego Kupujący może nabyć pod warunkiem dokonania pełnej zapłaty za Towary lub Usługi, w terminie wskazanym na fakturze. Powyższe oznacza w szczególności, że Kupujący nie może wstrzymać zapłaty ceny za Towar, lub wynagrodzenia za Usługę, w związku z wniesioną reklamacją, lub uzależniać zapłaty od uwzględnienia reklamacji, lub od usunięcia wady. W przypadku złożenia reklamacji przed upływem terminu zapłaty ceny za Towar, lub wynagrodzenia za Usługę, Sprzedający będzie uprawniony do zawieszenia procedury reklamacyjnej do czasu zapłaty przez Kupującego 100% ceny lub wynagrodzenia. W przypadku udzielenia Kupującemu kredytu kupieckiego na okres dłuższy niż 3 miesiące licząc od daty wydania Towaru, zgłoszenie przez Kupującego reklamacji w ramach gwarancji jakości udzielonej przez Sprzedającego skutkuje natychmiastową wymagalnością wierzytelności Sprzedającego o zapłatę ceny za reklamowany Towar, lub wynagrodzenia za Usługę związaną z reklamowanym Towarem. W takim przypadku Kupujący będzie zobowiązany do zapłaty 100% ceny lub wynagrodzenia nie później niż w terminie 14 dni licząc od daty złożenia reklamacji.
  9. W ramach udzielonej przez siebie gwarancji jakości Sprzedający zobowiązuje się do nieodpłatnego usuwania wad Towarów, poprzez ich naprawę bądź wymianę na nowe, pozbawione wad, według wyboru Sprzedającego. Sprzedający może zwolnić się z obowiązku usunięcia wady, jeśli koszt jej usunięcia będzie w ocenie Sprzedającego rażąco wysoki. W takim przypadku Sprzedający może odstąpić od umowy z Kupującym, za zwrotem uiszczonej przez Kupującego ceny, po odliczeniu uzyskanych przez Kupującego korzyści związanych z używaniem Towaru w okresie przed wystąpieniem wady. Na potrzeby powyższego zapisu Strony przyjmują, że okres pełnej amortyzacji Towarów będzie wynosił 3 lata, a wartość korzyści Kupującego zostanie ustalona proporcjonalnie do okresu, w jakim Kupujący używał Towaru (bądź mógł używać) przed zawiadomieniem Sprzedającego o ujawnieniu się jego wady. 
  10. W przypadku jej udzielenia przez Sprzedającego, okres gwarancji jakości na Towary będzie wynosił 12 miesięcy licząc od daty ich wydania Kupującemu (pierwszemu), chyba że Sprzedający zastrzegł inny 8 okres gwarancji jakości w wydanej Kupującemu Karcie Gwarancyjnej AUTOS, jednak w każdym przypadku nie dłużej niż okres gwarancji jakości udzielonej przez Producenta.
  11. Kupujący będzie uprawniony do wystąpienia z ewentualnymi roszczeniami z tytułu gwarancji jakości udzielonej przez Sprzedającego tylko wówczas, gdy wcześniej zbadał Towar, oraz niezwłocznie zawiadomił Sprzedającego o wszystkich dostrzeżonych wadach (jawnych), nie później niż w terminie 7 dni licząc od dnia wydania Towaru. 
  12. Sprzedający będzie zwolniony z odpowiedzialności z tytułu gwarancji jakości, jeśli Kupujący w chwili zakupu lub wydania Towarów wiedział o ich wadzie, bądź powinien był o niej wiedzieć, w szczególności jeśli jest profesjonalistą.
  13. W przypadku stwierdzenia wad Towarów, w celu skorzystania z gwarancji jakości udzielonej przez Sprzedającego, Kupujący będzie zobowiązany do:
    • wstrzymania się z ich użytkowaniem, montażem, uruchomieniem, konfiguracją itp. Towaru. Jeśli Kupujący przystąpi do montażu, uruchomienia, konfiguracji, używania itp. Towaru z wcześniej stwierdzonymi wadami, to Sprzedający nie będzie ponosił kosztów związanych z rozbiórką i demontażem oraz ponownym montażem, uruchomieniem, konfiguracją itp. Towarów, a także z tytułu jakichkolwiek poniesionych przez Kupującego szkód z tego tytułu,
    • niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ujawnienia się wady, pisemnego, lub za pośrednictwem e-mail, na adres ihd.b2b@autos.com.pl poinformowania Sprzedającego o jej ujawnieniu, w szczególności poprzez przesłanie formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego, którego wzór jest dostępny na stronie internetowej Sprzedającego, lub w Oddziale Sprzedającego,
    • zabezpieczenia Towarów przed zniszczeniem,
    • współdziałania ze Sprzedającym w wyjaśnieniu przyczyn wad,
    • dostarczenia reklamowanego Towaru Sprzedającemu, bądź innym podmiotom działającym na jego zlecenie, w celu zbadania Towaru i ustalenia zasadności reklamacji. W przypadku zakupów realizowanych za pośrednictwem Oddziałów Sprzedającego, Kupujący dostarczy Towar do Oddziału, za pośrednictwem którego zakupił dany Towar, na swój koszt i ryzyko. Sprzedający nie odbiera przesyłek kierowanych do niego za pobraniem. Towar zostanie dostarczony przez Kupującego w oryginalnym opakowaniu, lub w innym równoważnym opakowaniu zapewniającym jego bezpieczny transport i przechowanie,
    • dostarczenia Sprzedającemu dowodu zakupu Towaru, a także dowodu wyczerpania trybu gwarancji jakości udzielonej przez Producenta.
  14. Zgłoszenie Reklamacyjne, o którym mowa w ppkt 13 lit. b) powyżej, powinno zawierać szczegółowy opis wady, oraz datę i okoliczności jej ujawnienia. Do zgłoszenia Kupujący załączy zdjęcia wadliwego Towaru, lub zdjęcia wadliwego elementu Towaru. Sprzedający będzie uprawniony do odrzucenia reklamacji, bez konieczności jej merytorycznego rozpatrzenia, w przypadku niewykonania bądź nienależytego wykonania przez Kupującego obowiązków notyfikacyjnych, o których mowa w zdaniu pierwszym powyżej.
  15. Sprzedający rozpatrzy reklamację niezwłocznie. Kupujący otrzyma odpowiedź w terminie 21 dni licząc od daty należytego wykonania przez Kupującego wszystkich (ostatniego z) obowiązków, o których mowa w ppkt 13 i ppkt 14 powyżej. Termin rozpatrzenia reklamacji może zostać wydłużony przez Sprzedającego w uzasadnionych przypadkach, w szczególności, jeśli jej ocena będzie wymagała przeprowadzenia badań, zasięgnięcia opinii Producenta lub rzeczoznawcy, o czym Sprzedający poinformuje Kupującego w terminie jw., wskazując jednocześnie szacunkowy termin zakończenia procedury reklamacyjnej.
  16. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu gwarancji jakości może obejmować wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w Towarze wg stanu na dzień wydania towaru Kupującemu. Gwarancją jakości udzieloną przez Sprzedającego nie będą objęte wady Towarów powstałe w szczególności w wyniku: a) niewłaściwego, lub niezgodnego z instrukcją, lub z normalnym przeznaczeniem Towaru i jego właściwościami, montażu, uruchomienia, konfiguracji, używania itp. Towarów, 9 b)użycia nieodpowiednich materiałów i urządzeń do zamontowania, uruchomienia, skonfigurowania itp. Towarów, c) niezgodności, braku kompatybilności itp. Towarów z innymi urządzeniami, d)niewłaściwego zabezpieczenia, transportu, rozładunku lub składowania zakupionych Towarów, chyba że Sprzedający przyjął na siebie odpowiedzialność w tym zakresie na etapie zawarcia umowy dotyczącej danego Towaru, e) klęsk żywiołowych lub innych nieprzewidywalnych wypadków losowych.
  17. Sprzedający nie ponosi również odpowiedzialności za:
    • zużycie Towarów (normalne bądź ponadnormatywne),
    • okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Kupujący lub osoby trzecie, niezależne od Sprzedającego,
    • wady powstałe wskutek zaniechania lub nienależytego, a w szczególności nieterminowego wykonywania czynności związanych z bieżącą eksploatacją Towarów, w szczególności ich zabezpieczenia, konserwacji, serwisu i czyszczenia,
    • wady powstałe wskutek działania czynników zewnętrznych, a w szczególności w wyniku uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń powstałych wskutek działania niedopuszczalnych środków chemicznych itp.,
    • wady, o których istnieniu Kupujący wiedział w chwili zawarcia umowy,
    • wady, których Kupujący nie zgłosił Sprzedającemu w terminach, o których mowa w pkt XI ppkt 11 lub w ppkt 13 lit. b) OWS,
    • wady następcze, powstałe w wyniku opóźnienia w zawiadomieniu Sprzedającego o innych wadach,
    • wady powstałe wskutek naprawy prowadzonej we własnym zakresie przez Kupującego, lub przez osoby trzecie działające na zlecenie Kupującego, bez uprzedniej, wyrażonej na piśmie zgody Sprzedającego,
    • wady elementów, lub komponentów informatycznych lub elektronicznych, a w szczególności oprogramowania, sterowników itp.
  18. W przypadku uwzględnienia reklamacji, w całości lub w części, Sprzedający usunie uznane wady niezwłocznie, w możliwie krótkim terminie, uwzględniającym techniczne i organizacyjne możliwości usunięcia wad, w tym warunki logistyczne oraz zasady współpracy z Producentami, lub usługobiorcami Sprzedającego.
  19. W przypadku, gdy Kupujący nie odbiera kierowanej do niego przesyłki zawierającej Towar, lub Towar poreklamacyjny (naprawiony, bądź wymieniony na nowy, bądź w stanie niezmienionym, gdy reklamacja nie została uznana), lub odmawia jego odbioru, i pomimo dodatkowego wezwania do odbioru w terminie 7 dni licząc od daty doręczenia wezwania Kupującemu (faktycznego, bądź wg daty pierwszego awiza wezwania do odbioru), będzie to równoznaczne z udzieleniem Sprzedającemu przez Kupującego nieodwołalnego i bezwarunkowego upoważnienia do pozostawienia Towaru bez opieki, do oddania Towaru na przechowanie na koszt i ryzyko Kupującego, lub do zniszczenia Towaru na koszt i ryzyko Kupującego – według wyboru Sprzedającego.
  20. Złożenie reklamacji jest równoważne z wyrażeniem przez Kupującego nieodwołanej i bezwarunkowej zgody na wykonanie przez Sprzedającego, lub przez osobę trzecią działającą na jego zlecenie badań niszczących, jeśli takie będą konieczne dla rozpatrzenia reklamacji. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z koniecznością wykonania badań niszczących. 
  21. W ramach udzielonej gwarancji jakości Sprzedający nie ma obowiązku i nie ponosi kosztów dostarczenia, odbioru, zwrotu, montażu i demontażu Towaru. Powyższe obowiązki i koszty w całości obciążają Kupującego. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego nieuzasadnionej reklamacji Sprzedający może obciążyć Kupującego wszelkimi kosztami poniesionymi w związku z jej zgłoszeniem, lub rozpatrzeniem.
  22. Wszelka odpowiedzialność Sprzedającego wynikająca z zawarcia, wykonania, niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy, jak również z czynów niedozwolonych, ograniczona jest do szkody rzeczywistej oraz bezpośredniej, a jej górną granicą jest w każdym przypadku wysokość otrzymanej przez Sprzedającego ceny za dany Towar, lub wynagrodzenia za daną Usługę, których dotyczy reklamacja Kupującego, lub jakiekolwiek inne zarzuty, lub zastrzeżenia Kupującego. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu utraconych korzyści, lub szkód pośrednich, jest całkowicie wyłączona, w szczególności nie obejmuje szkód wyrządzonych przez Towar w innych rzeczach będących własnością Kupującego, lub osób trzecich, a także szkód na osobie. Ograniczenie odpowiedzialności Sprzedającego nie obejmuje odpowiedzialności za szkody wyrządzone z winy umyślnej oraz odpowiedzialności regresowej sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jeśli Kupującym jest konsument.

XII. KOSZTY PRZECHOWANIA WYROBÓW NIEODEBRANYCH W TERMINIE:

  1. W przypadku, gdy Kupujący nie dokona odbioru Towarów w terminie określonym w zamówieniu/umowie/harmonogramie, Sprzedający będzie miał prawo obciążyć Kupującego kosztami przechowania Towarów za okres opóźnienia w odbiorze, na podstawie średnich stawek rynkowych za magazynowanie towarów, obowiązujących w okresie przechowywania Towarów, na terenie, na którym są one przechowywane przez Sprzedającego. 
  2. Powyższe uprawnienie Sprzedającego nie ma charakteru wynagrodzenia za przechowanie, ale zryczałtowanego odszkodowania. Sprzedający nie jest przechowawcą Towarów w rozumieniu art. 835 i następne Kodeksu cywilnego, w szczególności nie ponosi ryzyka i odpowiedzialności za zachowanie Towarów w stanie niepogorszonym.
  3. W przypadku, o którym mowa w ppkt 1 i ppkt 2 powyżej, wydanie Towarów Kupującemu nastąpi pod warunkiem uprzedniego przyjęcia przez Kupującego faktury VAT opiewającej na koszty przechowania, oraz (łącznie) pod warunkiem zapłacenia przez Kupującego pełnej należności Sprzedającego z tego tytułu.

 XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Niniejsze OWS obowiązują od dnia 1 maja 2019 r.
  2. Zawierając umowę ze Sprzedającym Kupujący potwierdza w sposób wyraźny lub dorozumiany, że zapoznał się niniejszymi OWS i wyraża na nie zgodę. OWS wchodzą w życie w przypadku ich przekazania Kupującemu przed zawarciem umowy w jeden ze sposobów, o których mowa w art. 384 Kodeksu cywilnego, z tym zastrzeżeniem, że strony potwierdzają, iż posługiwanie się wzorcem umownym w łączących je stosunkach, lub w stosunkach podobnych, jest zwyczajowo przyjęte, a dostępną i łatwą dla Kupującego formą zapoznania się z treścią OWS Sprzedającego jest jej udostępnienie na jego stronie internetowej https://autos.com.pl/pl/ogolne-warunki-sprzedazy, lub wywieszenie/ publiczne udostępnienie w Oddziale Sprzedającego.
  3. Sprzedający będzie uprawniony do jednostronnej zmiany niniejszych OWS. W przypadku, gdy OWS będą załącznikiem do pisemnej umowy Kupujący zostanie poinformowany o zmianie ich treści poprzez doręczenie Kupującemu pisemnej informacji o zmianie OWS, chyba że z umowy wynika inna forma doręczeń, a w pozostałych przypadkach Kupujący zostanie poinformowany o zmianie OWS poprzez przesłanie na adres e-mail Kupującego informacji o zmianie OWS w formie elektronicznej, umożliwiającej jej przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności, chyba że posługiwanie się wzorcem umowy jest w stosunkach danego rodzaju zwyczajowo przyjęte. W tym ostatnim przypadku zarówno same OWS, jak i ich zmiany wiążą również wtedy, gdy Kupujący mógł się z nimi z łatwością zapoznać, w szczególności za pośrednictwem strony internetowej Sprzedającego https://autos.com.pl/pl/ogolne-warunki-sprzedazy, lub informacji wywieszonej/udostępnionej publicznie w Oddziale Sprzedającego. Zmiana OWS jest skuteczna dla Kupującego, o ile Kupujący nie wypowie zawartej przez strony umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia wynikającym z zawartej umowy o charakterze ciągłym, a w pozostałych przypadkach po przekazaniu Kupującemu zmiany do OWS zgodnie z art. 384 Kodeksu cywilnego. 
  4. W przypadku stosowania przez Kupującego wzorca umownego, w szczególności ogólnych warunków zakupów, lub innych regulaminów zakupów, które byłyby sprzeczne z niniejszymi OWS, Kupujący z chwilą zawarcia umowy upoważnia Sprzedającego w sposób nieodwołalny i bezwarunkowy do 11 zastąpienia sprzecznych postanowień wzorca, którym posługuje się Kupujący, stosownymi postanowieniami niniejszych OWS.
  5. Przenoszenie jakichkolwiek praw lub obowiązków, wynikających z umowy zawartej przez Strony, przez Kupującego na osoby trzecie, może nastąpić tylko za uprzednią, pisemną zgodą Sprzedającego, pod rygorem nieważności.
  6. Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki podania Sprzedającemu niewłaściwych, bądź niepełnych danych, uniemożliwiających poprawną realizację zamówienia. 7. We wszystkich spornych kwestiach prawem właściwym jest prawo polskie.
  7. Ewentualne spory wynikłe z realizacji umowy Strony poddadzą rozstrzygnięciu sądowi właściwemu dla siedziby Sprzedającego. 
  8. INCOTERMS 2010 uważa się za integralną część niniejszych OWS, o ile nie są one sprzeczne z powyższymi postanowieniami.