Jeśli zapytamy mechaników samochodowych, czy oscyloskop jest narzędziem przydatnym w warsztacie samochodowym, to większość z zapytanych odpowie, że tak. Jednak tylko ułamek tych, którzy odpowiedzieli twierdząco korzysta z tego urządzenia w swoich warsztatach. Co powoduje taki stan rzeczy? Czy sama nazwa oscyloskop brzmi aż tak złowrogo, że nasi mechanicy trzymają się z dala od tego urządzenia? Może to cena stanowi swoistą barierę dla właścicieli zakładów serwisowych?
Profesjonalny tester diagnostyczny, taki jak np. Jaltest nie jest dzisiaj niczym szczególnym w warsztacie prowadzącym naprawy pojazdów użytkowych. Spowodowane to jest przede wszystkim złożonością systemów sterujących w nowoczesnych pojazdach. Sam tester nie jest wystarczający do szybkiego i precyzyjnego wykrycia usterki. Potrzebny jest także sprzęt umożliwiający analizę sygnałów PWM z podzespołów, które wskazał tester diagnostyczny, jako potencjalnie uszkodzone. Jest to tak ważne, ponieważ szukając oszczędności odchodzi się od wymiany części potencjalnie wadliwych ze względu na ich wysoką cenę. W związku z tym na etapie diagnostyki niezbędne staje się wykorzystywanie bardziej precyzyjnych narzędzi, jak na przykład oscyloskopu. To urządzenie nie tylko ułatwi naprawę, ale przede wszystkim ograniczy ryzyko zakupu niepotrzebnych części, które po zbadaniu oscyloskopem okazałyby się sprawne. Ponadto dzięki posiadaniu tak zaawansowanego narzędzia proces naprawy jest dużo mniej czasochłonny.
To instrument, który umożliwia odczyt zmiany napięcia w czasie rzeczywistym. Sprzęt obrazuje to na wyświetlaczu, jako wykres graficzny. Dla wielu obsługa tego urządzenia może wydawać się skomplikowana, wymagająca od jego posiadacza znacznej wiedzy z zakresu elektroniki ogólnej, jak i tej samochodowej. Faktycznie, korzystanie z tego urządzenia wymaga pewnej wiedzy z zakresu specyfiki przeprowadzanych pomiarów. Należy także znać układ, który chce się naprawić, ale tu z pomocą przyjdzie biuletyn techniczny Jaltest. Dostępny jest on dla wszystkich użytkowników posiadających aktywną licencję.
Początkowo praca z oscyloskopem może wydawać się skomplikowana. Jednak po opanowaniu podstawowych funkcji urządzenia, poprawnym jego podłączeniu wraz z sondą, okaże się, że nie jest to wcale takie trudne. Firma Autos prowadzi szkolenia, które skutecznie ułatwią i przyspieszą naukę obsługi oscyloskopu.
Wysokiej klasy oscyloskop to oszczędność czasu. Fachowcy, którzy poświęcili czas na naukę obsługi oscyloskopu, mogą teraz sami stwierdzić, ile na tym zaoszczędzili. Koniec ze stratą środków i czasu na wymianę elementów, które tej wymiany nie potrzebowały. Wszystko to jest możliwe za sprawą jednego odpowiedniego narzędzia opisywanego w tym artykule.
Dobrym rozwiązaniem będzie urządzenie firmy Beta. Włoska marka znana jest z produkcji niezawodnego, wysoce wydajnego i skutecznego sprzętu, tworzonego na potrzeby rynku motoryzacyjnego. Oscyloskop tego producenta jest dwukanałowy, ma funkcję multimetru cyfrowego i generator fal.