Opony dedykowane do użytku profesjonalnego powinny charakteryzować się jak najwyższą jakością wykonania - bez jakichkolwiek ustępstw i kompromisów na polu ich konstrukcji i zastosowanej mieszanki.
To od nich zależy możliwość realizacji danego zlecenia w bezpieczny i terminowy sposób, a także obniżenie kosztów prowadzenia działalności. Wiemy o tym w sieci Autos. Tu znajdziesz wyselekcjonowane ogumienie do samochodów ciężarowych oraz wszystkich maszyn budowlanych, w wielu wariantach różniących się marką, przeznaczeniem, sezonem oraz innymi dodatkowymi cechami technicznymi. Wszystkie pochodzą od znanych producentów z całego świata i charakteryzuje je najwyższa trwałość przy korzystnej cenie zakupu.
Bezpieczeństwo na drodze oraz placach budowy jest pierwszorzędną kwestią, którą zawsze należy traktować priorytetowo. Ekonomiczne ogumienie, najniższej jakości, pochodzące z nieoficjalnej dystrybucji cechuje się zazwyczaj niską trwałością i wieloma niebezpieczeństwami związanymi z ich konstrukcją. Większość ogumienia tej klasy nie spełnia jakichkolwiek parametrów umieszczonych na karcie produktu, również na etykiecie, wskutek czego ich zastosowanie może wywołać wystrzał opony lub jej rozwarstwienie, głównie ze względu na zbyt niską nośność. Źle skomponowana mieszanka może spowodować powstanie na oponie charakterystycznych „guzów”, a niestabilna konstrukcja nie będzie stanowić odpowiedniego podparcia podczas transportu najcięższych materiałów budowlanych. Właśnie z tego powodu, w naszym sklepie, dostępne są wyłącznie takie opony, które warto zakupić w każdym przypadku. Postawiliśmy na marki: Continental, Barum, Goodyear, Dunlop, Sava, Pirelli, Formula, Michelin, Orium oraz Hankook. A najważniejsze – wszystkie oferujemy w konkurencyjnych cenach.
Podczas wyboru ogumienia warto zwrócić uwagę na rodzaj pracy wykonywanej przy ich użyciu. Inne wymogi względem opon mają niewielkie auta ciężarowe do transportu lekkich ładunków, a inne - duże zestawy pokonujące w jednej trasie kilka tysięcy kilometrów po europejskich drogach. Do realizacji transportu na trasach międzynarodowych doskonale sprawdzą się opony typu premium, które są znacznie mniej podatne na zużycie, a jakość zastosowanej w ich produkcji mieszanki będzie doskonale chronić przed niepożądanymi poślizgami. Co więcej, mieszanka jest z reguły w dobrych oponach także znacznie trwalsza, dlatego gwarantuje obniżenie kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa transportowego. Zazwyczaj na takich trasach wykorzystuje się ogumienie całoroczne, lecz w przypadku tras do krajów skandynawskich zachęcamy do zakupu opon dedykowanych na sezon zimowy. Na trasach regionalnych, można zdecydować się na ogumienie nieco niższej klasy, gdyż nie będzie narażone na tak intensywne i ciągłe użytkowanie po drogach całej Europy.
W transporcie budowlanym sprawa ma się zupełnie inaczej. W przypadku pojazdów niedopuszczonych do ruchu drogowego, które realizują transport jedynie w obrębie placu budowy, stawia się na jak najlepszą przyczepność do podłoża. Zazwyczaj ogumienie tego typu ma wydatne i duże klocki bieżnika i nie można na nim rozwijać zbyt dużych prędkości.
W transporcie specjalistycznym stawia się na jak najlepsze dopasowanie ogumienia do rodzaju przewożonych ładunków. Najcięższe i masywne ładunki realizowane z użyciem transportu ponadgabarytowego lub dźwigowego przewozi się na ogumieniu o najwyższym możliwym indeksie nośności Wpływa na niego bardzo zwarta, masywna konstrukcja opony oraz wzmocnione barki i czoło każdej z nich. Przeważnie ogumienie tego typu jest przewidziane do niskich prędkości, głównie z uwagi na bardzo wysokie opory toczenia i dużą temperaturę.
Podczas wyboru ogumienia do zadań profesjonalnych, należy zwrócić szczególną uwagę na ich rozmiar. Poszczególne modele różnią się między innymi szerokością, średnicą wewnętrzną (obręczy) oraz profilem w postaci procentowej wartości szerokości. W niektórych wariantach producenci informują także o średnicy zewnętrznej. Warto wiedzieć, że oznaczenia ogumienia do aut ciężarowych oraz budowlanych mają nieco inną formułę niż opony dedykowane do samochodów osobowych, dlatego zachęcamy w razie jakichkolwiek wątpliwości do kontaktu z naszymi pracownikami. Pomogą oni w dobraniu odpowiedniej opony do konkretnego pojazdu. Ogumienie, niezależnie od naszych preferencji względem firmy czy rodzaju zastosowanej mieszanki gumy, powinno spełniać wszelkie wymogi producenta danego pojazdu względem tej części eksploatacyjnej. Zazwyczaj informacje o aprobowanych rozmiarach znajdują się na tabliczkach znamionowych, np. we wnęce drzwi oraz w instrukcji.
Zastosowanie ogumienia o niewłaściwym rozmiarze ma kilka przykrych konsekwencji:
1. nieprawidłowe wskazania prędkościomierza ze względu na zbyt dużą lub zbyt małą średnicę zewnętrzną,
2. problemy w działaniu układów kontroli trakcji lub hamowania,
3. większe spalanie, w przypadku ogumienia zbyt szerokiego, które generuje zbyt duży opór, a także zbyt małą przyczepność w przypadku opon zbyt wąskich.
Poszczególne opony ciężarowe różnią się także konstrukcją. Różnice występują także względem ich miejsca montażu. Ogumienie na osi napędowej powinno mieć agresywny i wydatny bieżnik, który dobrze przenosi moment obrotowy na podłoże. Opony na osi prowadzącej powinny spełniać najbardziej wygórowane normy jakościowe. Ogumienie na oś naczepową powinno odznaczać się większą nośnością.
OPONY IDEALNE DO TRANSPORTU BUDOWLANEGO | ||
---|---|---|
NR AUTOS | OPIS | PRODUCENT |
275427 | 13R22,5 BD 200 M 156/160K TL M+S 3PMSF / NAPĘD | Barum |
275426 | 13R22,5 BD 200 M 156/160K TL M+S / PRZÓD | Barum |
292844 | 13R22,5 DRIVE ON/OFF 156/150K M+S / NAPĘD | Formula |
292843 | 13R22,5 STEER ON/OFF 156/150K M+S / PRZÓD | Formula |
275435 | 315/80R22,5 BD 200 M 156/150K TL M+S 3PMSF / NAPĘD | Barum |
275434 | 315/80R22,5 BD 200 M 156/150K TL M+S 3PMSF / PRZÓD | Barum |
292869 | 315/80R22,5 STEER ON/OFF 156/150K M+S TL / PRZÓD | Formula |
292870 | 315/80R22,5 DRIVE ON/OFF 156/150K M+S TL / NAPĘD | Formula |
Zapraszamy do złożenia zamówienia opon do samochodów ciężarowych oraz maszyn budowlanych w sieci Autos już dziś!