Słowo fuzja kojarzy się różnie. Jedni widzą w tym szansę, a inni wręcz przeciwnie. Jakiś czas temu hiszpańska firma Cojali postanowiła sprzedać pakiet większościowy niemieckiej firmie Knorr-Bremse. Ten zakup powoduje przejęcie praw do jednego z najbardziej znanych na rynku testerów diagnostycznych, czyli Jaltest. Jaki to będzie miało wpływ dla posiadaczy tego sprzętu? Czy to szansa, czy utrudnienie? Dowiecie się z naszego artykułu.
Klienci posiadający diagnostykę Jaltest (A: 458302), pierwsze zmiany mogli zauważyć już w najnowszej wersji oprogramowania 24.2., która jest dostępna od lipca 2024 roku. Wraz z aktualizacją zostały dodane moduły oznaczone ikoną marki Knorr-Bremse. Zmiany już widać na wszystkich modulatorach naczep/przyczep oraz w układach sterowania powietrzem, a także w układach EBS w ciężarówkach. Dodatkowo dzięki temu połączeniu bardzo mocno na plus został rozbudowany biuletyn techniczny. Ostatnia wersja oprogramowania Jaltest została wzbogacona o oryginalne schematy oraz komunikaty naprawcze na zespołach Knorr-Bremse. Powyższe dane techniczne bardzo mocno podniosły dokładność oraz jakość wykonywanych usług, które opierają się o fachowe dane prosto z Knorr-Bremse. Dzięki temu możemy śmiało twierdzić, że diagnostykę układów tego producenta będzie o wiele prostsza przy użyciu testera Jaltest i to już z poziomu komputera serwisowego.
Jak mówi Alexander Wagner, wiceprezes Aftermarket / TruckServices EMEA w Knorr-Bremse Commercial Vehicle Systems: „Już wspieramy naszych klientów rozwiązaniami warsztatowymi do precyzyjnej diagnostyki podzespołów pojazdów, a także pomocą w rozwiązywaniu problemów. Aby jeszcze bardziej usprawnić wydajność warsztatu, planujemy zintegrować rozwiązanie diagnostyczne warsztatowe NEO firmy Knorr-Bremse z Jaltest i włączyć je do zakresu usług oferowanych przez Jaltest.” Aby korzystać z opcji diagnostycznych Knorr-Bremse konieczne będzie wykupienie dodatkowej licencji na wykonywania i korzystanie z biuletynów Knorr-Bremse. W przypadku, gdy tego nie zrobimy, nie będziemy mieli możliwości diagnozowania tych układów przy użyciu naszego testera. Plusem natomiast jest sprawa tzw. kodów eksperta. W tym temacie nic się nie zmienia i wygenerowane kody działają bez konieczności dodatkowych inwestycji.
Informację jakie podaje Knorr-Bremse są takie, że diagnostyki te nie będą już rozwijane, a sugestią jest, aby klienci skorzystali z promocyjnych rozwiązań polegających na wymianie diagnostyki Knorr-Bremse na diagnostykę Jaltest na preferencyjnych warunkach.
Połączenie sił Jaltest z Knorr-Bremse zwiększa jeszcze bar-dziej potencjał diagnostyczny pojazdów użytkowych. Zorientowanie na postęp i rozwój technologiczny dwóch potentatów zapewne doprowadzi do jeszcze większych postępów w temacie diagnostyki.
Jeżeli chcesz poznać obecną ofertę na testery diagnostyczne oraz sprawdzić je na swoich pojazdach, zapraszamy do kontaktu ze specjalistami z naszego działu Wyposażenia Warsztatów: ww@autos.com.pl