Piasty typu ECO Plus od 15 lat potwierdzają swoją najwyższą jakość w ponad 14 milionach osi BPW użytkowanych na drogach Europy i świata. ECO Plus idealnie realizują cele postawione na etapie ich projektowania: zapewni niezawodność działania i oszczędności w eksploatacji.
Konstrukcja piasty ECO Plus opiera się na zastosowaniu dwóch niezależnych łożysk stożkowych o różnych wielkościach. Zarówno większe łożysko wewnętrzne, jak i mniejsze zewnętrzne są znormalizowane według DIN-ISO. Tego typu rozwiązanie jest trwałe i ekonomiczne w użytkowaniu. Potwierdzeniem najwyższej jakości osi BPW jest gwarancja BPW ECO Plus udzielana na 5 lat z opcją bezpłatnego przedłużenia o kolejne 3 bez limitu przebiegu.
Piasty ECO Plus są bezobsługowe przez pierwsze 5 lat eksploatacji „onroad". Oznacza to, że w tym okresie producent nie nakłada obowiązku mycia łożysk i wymiany smaru. Fabrycznie łożyska smarowane są wysokiej trwałości smarem BPW ECO Li Plus. Jest on koloru niebieskiego, charakteryzuje się doskonałymi własnościami smarnymi i szerokim zakresem temperatury pracy.
Zasadniczo kontrola piasty sprowadza się do sprawdzenia luzu na łożyskach np. przy okazji badania technicznego. W przypadku stwierdzenia nadmiernego luzu na łożyskach, można go kasować. Luz na piaście nie jest równoznaczny z koniecznością wymiany łożysk. Skasowanie luzu możliwe jest dzięki temu, że piasta ECO Plus łożyskowana jest na dwóch pojedynczych łożyskach. W celu skasowania luzu należy zdjąć kołpak piasty i odbezpieczy zawleczkę śruby osi. Następnie, przy użyciu ręcznego – nie udarowego! klucza z nasadką SW 46, dociągnąć śrubę osi. Nie jest do tego potrzebny klucz dynamometryczny, ponieważ śruba osi BPW zintegrowana jest z ogranicznikiem momentu dokręcenia. Czyli należy ją dokręcić do oporu. Po osiągnięciu momentu dokręcenia około 150Nm ogranicznik momentu „przeskoczy” sygnalizując optymalne napięcie wstępne łożysk piasty.
Wymiana łożysk piasty ECO Plus jest prosta. Piastę można zdemontować z czopa osi bez użycia ściągacza. Kołnierz śruby osi zabezpieczony jest w piaście pierścieniem osadczym (Segera). Dzięki temu odkręcając śrubę osi kołnierz pełni funkcję ściągacza i pozwala na szybkie zdemontowanie kompletnego zespołu piasty. Zastosowane w piaście ECO Plus znormalizowane łożyska stożkowe są ogólnie dostępne na rynku części zamiennych w bardzo atrakcyjnych cenach. Stosując oryginalne łożyska BPW i smar wysokiej trwałości BPW ECO Li Plus zapewniamy pewne użytkowanie naczepy na długi czas.