Ponad 30 lat na rynku

106 sklepów w 3 krajach

Dostawa 24h

20-10-2021

Systemy hamulcowe i sterujące w pojazdach użytkowych

Knorr - Bremse

Knorr-Bremse jest światowym liderem w zakresie dostawy systemów hamulcowych i sterujących do pojazdów użytkowych, zaopatrującym wszystkich dużych producentów na całym świecie. 


Paleta produktów obejmuje obok kompletnego układu hamulcowego, łącznie z systemami asystentów dla kierowcy, także rozwiązania w zakresie układu napędowego wraz z towarzyszącym wsparciem dla rynku części zamiennych. Zakłady produkcyjne, dystrybucyjne oraz serwisowe są reprezentowane w ponad 20. krajach na całym świecie. 



TEBS G2.2 to już trzecia generacja elektronicznego systemu hamulcowego z rodziny TEBS G2 dedykowanego do przyczep.

 System łączy w sobie, w jednym kompaktowym zespole, elektroniczną jednostkę sterującą, technologię czujników i regulację pneumatyczną. Funkcje hamulcowe systemu systemu zapobiegania blokowaniu kół (ABS) oraz regulacji siły hamowania w zależności od obciążenia przyczep są realizowane wewnątrz tego modułu w sposób elektroniczny. Ochrona przed przeciążeniem układu hamulcowego również została zabudowana w module. TEBS G2.2 może działać w przyczepach połączonych z pojazdami ciągnącymi wyposażonymi jedynie w pneumatyczny układ hamulcowy wraz z systemem ABS lub EBS. Dużą zaletą układu jest jego szeroki zakres napięcia zasilania, mieszczący się w zakresie od 9 do 34V, co zapewnia jego prawidłowe działanie z pojazdami ciągnącymi wyposażonymi w 12V lub 24V system zasilania elektrycznego.



Inteligentny System Sterowania Poziomowaniem

 Oprócz popularnych, konwencjonalnych systemów zawieszenia Knorr-Bremse oferuje także swój najnowszy system elektronicznego zawieszenia. Inteligentny System Sterowania Poziomowaniem (Intelligent Levelling Control System) iLvL to elektronicznie sterowany, pneumatyczny system zawieszenia dla przyczep z nowym pomysłem dotyczącym funkcjonalności oraz możliwości sterowania przez kierowcę. Niezależnie od stanu pracy system reaguje w ciągu kilku sekund podczas podnoszenia i opuszczania zawieszenia przyczepy. Nawet, jeśli zasilanie elektryczne jest niedostępne kierowca nadal może podnieść lub obniżyć przyczepę przy pomocy pneumatycznych przycisków sterujących. System daje także prostą możliwość zaprogramowania układu zawieszenia, które w przypadku konwencjonalnych układów są skomplikowane oraz często kosztowne. 



ST7-430 nowy hamulec tarczowy dla przyczep

 Jest jedną ze specjalności Knorr-Bremse, która oferuje także specjalne rozwiązanie części do naczep i przyczep opracowane z myślą o zmniejszeniu masy bez szkody dla bezpieczeństwa. Najpierw, na podstawie hamulca SK7 specjalnie do pojazdów ciągnionych, a teraz do oferty trafił najnowszy mo-del ST7-430. Dzięki optymalizacji konstrukcji zacisku i klocków zmniejszono masę o około 4 kg. ST7-430 jest najlżejszym dwu tłoczkowym hamulcem tarczowym do kół 22,5 calowych – dostępnym obecnie na rynku. Zaprojektowany do 9-tonowych osi wleczonych, wytwarza moment ha-mowania 20 kNm. ST7-430 jest również kompatybilny z obecnymi osiami, tarczami i siłownikami. Klocki hamulcowe mają poprawioną geometrię zapewniającą równomierny rozkład sił hamowania. Zacisk Knorr-Bremse ST7-430 ma układ mocowania klocków ProTecS, który zapewnia optymalne prowadzenie.