Ponad 30 lat na rynku

106 sklepów w 3 krajach

Dostawa 24h

18-10-2023

ZF [pro]Service nowy koncept kierowany do warsztatów serwisujących pojazdy użytkowe

ZF Aftermarket

We wrześniu 2023 roku ZF Aftermarket rozpoczął wdrożenie nowatorskiego projektu, który skierowany jest do profesjonalnych warsztatów zajmujących się obsługą pojazdów ciężarowych, przyczep, naczep i autobusów. 

Aby nawiązać współpracę z tym projektem, warsztaty mogą zarejestrować się bezpłatnie na stronie ZF [pro] Service.  Uczestnicy tego innowacyjnego rozwiązania otrzymają szeroki zakres korzyści, wsparcie techniczne oraz dostęp do specjalnych programów szkoleniowych, co jest wynikiem połączenia dwóch czołowych firm zajmujących się dostarczaniem rozwiązań i technologii dla pojazdów użytkowych: ZF i WABCO. 


ZF to światowy lider, który dostarcza rozwiązania technologiczne i usługi, mające na celu poprawę bezpieczeństwa, wydajności i komunikacji w samochodach ciężarowych. Od wielu lat, najważniejsze globalne marki producentów samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep opierają się na wyjątkowych technologiach ZF oraz marki WABCO, która jest częścią tego koncernu. Te technologie obejmują zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, układy hamulcowe, kierownicze i systemy kontroli stabilności. W międzyczasie, rosnący znaczenie segmentu pojazdów użytkowych na rynku części zamiennych skłania do opracowywania nowych rozwiązań w zakresie obsługi i serwisowania tych pojazdów. ZF Aftermarket odpowiada na te potrzeby niezależnych warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe, tworząc specjalny, dedykowany koncept warsztatowy.


ZF [pro]Service to połączenie dotychczasowych programów, takich jak ZF [pro]Tech (dla pojazdów użytkowych) i WABCO Service Partner, w jeden kompleksowy program, obejmujący gamę produktów wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF. W ten sposób firma przekazuje swoje ogromne doświadczenie i wiedzę technologiczną jako czołowy dostawca części zamiennych, technologii i usług serwisowych dla ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów. Głównym celem firmy jest wspieranie swoich klientów i zapewnienie partnerom warsztatowym dostępu do najnowszej wiedzy rynkowej oraz rozwoju zawodowego. Wprowadzenie tego nowego konceptu stanowi istotny krok w dążeniu do tej misji, umożliwiając warsztatom samochodowym lepsze przygotowanie się do wyzwań związanych z pracą na rozwijającym się rynku pojazdów użytkowych oraz poszerzenie swojego zakresu usług serwisowych. 

Korzyści dla partnerów ZF [pro]Service. 

Najważniejsze korzyści z członkostwa w ZF [pro]Service obejmują działania z zakresu szkolenia i rozwoju kompetencji pracowników warsztatów. Partnerzy otrzymują również wsparcie biznesowe 
i marketingowe – poprzez wizyty opiekunów firmy, zapewnienie dostępu do profesjonalnej wiedzy technicznej za pomocą portalu, infolinii i service desk, a także umieszczenie w dedykowanej wyszukiwarce Partnerów, branding warsztatów, regionalne konferencje dla członków konceptu oraz promocję warsztatów wśród flot. Partnerzy mogą również liczyć na certyfikację potwierdzoną audytem, wskazującą na doskonałe przeszkolenie pracowników i najwyższą jakość usług świadczonych w warsztacie.

Dostęp do profesjonalnego know-how. 

Warsztaty w ramach konceptu będą miały możliwość wyboru rodzaju partnerstwa oraz specjalizacji poprzez poszczególne moduły, które można ze sobą łączyć: ZF Driveline Partner lub Partner WABCO 
 oraz 3 typy pojazdów – pojazdy ciężarowe, autobusy i naczepy. Pozwoli to na precyzyjne ustalenie zakresu właściwego wsparcia technicznego dla danego warsztatu.

 

Oferta ZF [pro]Service w 2023 r. obejmuje następujące warianty szkoleń teoretyczno-praktycznych:

  • Szkolenie podstawowe – Uczestnikom przekazywana  jest wiedza niezbędna do prawidłowej obsługi i diagnozy układów pneumatycznych WABCO występujących w pojazdach silnikowych oraz naczepach i przyczepach.
  • Szkolenie Truck - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układów ABS/ASR, EBS (1,2,3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU występujących w pojazdach ciężarowych. 
  • Szkolenie Trailer - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS, TEBS, TECAS występujących 
     w przyczepach i naczepach. 
  • Szkolenie BUS - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS/ASR, EBS (1, 2, 3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU 1, ATC, MTS (1, 2) występujących w autobusach. 
  • Szkolenie z układów przeniesienia napędu – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi 
     i diagnozy poszczególnych elementów skrzyni biegów ZF TraXon, ZF AsTronic oraz obsługi oprogramowania ZF Testman dla pojazdów ciężarowych. 
  • Szkolenie sprzęgło i zawieszenie - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów sprzęgła i układu zawieszenia. 
  • Szkolenie OptiTire - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu IVTM (OptiTire) produkcji WABCO.  
  • Szkolenie AMT - Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów AMT produkcji WABCO oraz dostępne zestawy naprawcze dla pojazdów użytkowych.

Istnieje specjalny, bezpłatny zasób dostarczany w ramach programu ZF [pro]Service, który to jest dedykowanym portalem internetowym, oferującym dostęp do praktycznych porad w formie informacji technicznych i produktowych. W tym miejscu można znaleźć także instrukcje montażowe dla określonych pojazdów, katalog części online oraz różne inne przydatne aplikacje. 


Od kilku lat widzimy coraz większe zainteresowanie i potrzebę szkoleń omawiających tematykę diagnostyki pojazdów ciężarowych. – mówi Michał Głażewski, Manager Zespołu Sieci Warsztatowych i Wsparcia Technicznego ZF Aftermarket – Rozwój konceptu warsztatowego 
 ZF [pro]Service jest pionierskim krokiem w kierunku wsparcia warsztatów zajmujących się obsługą i naprawą pojazdów użytkowych 
 w Polsce. Koncept jest jednocześnie szansą na poszerzenie zakresu świadczonych usług i rozwój poprzez wyspecjalizowanie się w nowym obszarze. Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej”.

 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową https://aftermarket.zf.com/